Vi i Sico Data mener at et bra nettsted må tilfredsstille tre grunnleggende kriterier:
1. Brukerbehov: Nettstedet møter deg med funksjoner som dekker de oppgavene du må få gjort. Dermed blir dine behov som bruker ivaretatt. Teknologien er brukt med hensikt, ikke bare fordi man har muligheten. Forskning viser at å oppfylle brukerens behov er den faktoren som er viktigst for en god brukeropplevelse.
2. Uttrykk: Det grafiske designet oppleves som godt. Du liker det du ser, og det er kanskje både pent og litt spennende? Det visuelle uttrykket er tilpasset bruk og de som skal bruke det. Designet skal imidlertid ikke ta oppmerksomheten bort fra tjenesten eller oppleves som påtrengende. Tvert imot støtter designet opp under oppgavene du skal gjøre på nettstedet.
3. Brukervennlighet: Du får til å gjøre det du trenger på nettstedet. Det er lett å finne frem til det du ønsker, og du møter ikke på uforutsette problemer. Informasjonen du finner, er lett å lese og forstå. I tillegg oppleves tjenesten som troverdig.
På et velfungerende nettsted er det gode førsteinntrykket varig. Det skal være like bra å bruke tjenesten etter mange gangers bruk, som for første gang. Da snakker vi om en god og vedvarende brukeropplevelse.
Måling – kjenn dine brukere! Hvor kommer brukerne dine fra? Hva gjør de på nettstedet ditt? For alle typer løsninger er rammeverk for måling sentralt for å lykkes:

Det gir verdifull input i den strategiske planleggingen.

Det hjelper deg å styre realiseringen av målene du har satt deg.

Det gir informasjon om bruksopplevelsen og identifiserer problemområder.
Endringer kan forhåndstestes på et begrenset antall brukere for å se effekten av endringene før de lanseres.
Referanser Vi har omfattende erfaring med utvikling av webløsninger. Vi har utført hundrevis av web-prosjekter, og har pr i dag svært mange fornøyde bedriftskunder.